Digital transformation of interdepartmental interaction as a tool for improving state project management
Abstract
The article considers project management in state and municipal management, and notes the limitations of its application at the regional and municipal levels. Most municipalities have formed municipal project offices, but the work is carried out exclusively within the framework of the implementation of national projects and is more formal than practical. There is a complexity of perception of new approaches in management. Despite the active widespread introduction of digitalization in municipalities in recent years, there has been a tendency to increase the information closeness of government bodies and departmental structures from each other. The existing system of interdepartmental electronic interaction is currently focused mainly on obtaining the necessary information by the authorities in order to provide individuals and legal entities with state and municipal services. In the field of state and municipal project management, there is a certain information vacuum that prevents various project management participants from effectively performing their functions in the project implementation process. As a solution to this problem, it is proposed to lay the basis for improving the project management system a single digital platform for interdepartmental electronic interaction, combining information about both citizens on the basis of the portal of state and municipal services, and about economic entities (legal entities and individual entrepreneurs), as well as real estate objects accumulated on the basis of the portal of the Federal Tax Service of the Russian Federation, which will allow state authorities and local governments to receive complete information, necessary for the correct management decision - making, including in the field of project management.
References
Погодина Т.В.Особенности технологического развития России в условиях формирования цифровой экономики. Экономика и управление, № 2/2018, с. 52 – 57.
Томас А. Стюарт. Интеллектуальный капитал. Новый источник богатства организаций = Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations.М.:«Поколение». 2007. 368 с.
WIPO Intellectual Property Handbook: Policy, Law and Use. WIPO publication; no.489(E). Женева: Всемирная организация интеллектуальной собственности.2004. 488 с.
Шваб, Клаус. Четвертая промышленная революция / Клаус Шваб: [перевод с английского], - Москва: Эксмо, 2016 – 208 с. – (Библиотека Сбербанка.Т. 63).
Алиханова Т.М. Структурные особенности формирования концепции устойчивого развития региона. // Экономика: вчера, сегодня, завтра. 2019. Том 9. № 5А. С. 312-318.
Аландаров Р.А. Роль бюджетных инвестиций федерального бюджета в обеспечении социально-экономического развития России в 2019-2021 годах. Экономика. Налоги. Право. 2019;12(3):48-58. DOI: 10.26794/1999-849X 2019-12-3-48-58.
Osborn A. Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving. Buffalo, N.Y.: Creative Education Foundation, 2001.
Nagaev S., Woergoetter A. Regional Risk Rating in Russia. Vienna: Bank Austria, 1995.
Фрайлингер К., Фишер Й. Управление изменениями в организации. / Пер. с нем. Н.П. Береговой, И.А. Сергеевой. - М.: - Книгописная палата, 2002. – 264 с.
Хаммер М., Чампи Д. Реинжиниринг корпорации. Манифест революции в бизнесе. , 2007. – 288 с.
Granstrand, О. Corporate Innovation Systems A Comparative Study of Multi-Technology Corporations in Japan, Sweden and the USA. / О. Granstrand.– Chalmers University of Technology, 2000 – 112 p.
Report «The Transformative Economic Impact of Digital Technology 2015» [Электронный ресурс]. URL: https://unctad.org/meetings/en/Presentation/ecn162015p0 9_Katz_en.pdf (дата обращения: 21.08.2019).
OECD (2016), OECD Regions at a Glance 2016, OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/reg_glance-2016-en
Пол Леблан, Председатель RDPC на Совещании министров, 2013. – Режим доступа: http://www.oecd.org/regional/ministerial/.
Муртазалиев Ш.А. Ключевые проблемы реализуемых в России схем проектного финансирования. // Экономика и бизнес: теория и практика - №1 2019, с. 171 – 173.
Пумбрасова Н.В., Кононова О.Г. Совершенствование исполнения бюджетов по доходам и расходам органами федерального казначейства// Труды конгресса «Великие реки», Выпуск 9, 2020,ISBN 978-5-901722-63-3, с.1-5.
Островская Н.В., Барыкин С.Е., Бурова А.Ю. (2020). Цифровизация проектного менеджмента в государственном и муниципальном управлении России // Стратегические решения и риск-менеджмент. Т. 11. № 2. С. 206–215. DOI: 10.17747/2618-947X2020-2-206-215.
Nikiforova V.D., AchbaL.V., Nikiforov A.A., Kovalenko A.V. (2020). Dialectics of the processes of digitization of the socio-economic system. Lecturenotesinnetworksandsystems. Р. 1120–1143.
Мастеров А.И. Экономический анализ инвестиционных проектов как инструмент повышения эффективности бюджетной политики // Экономика и управление, № 5/2017, с.60 - 67.
Биткина И.В., Красюкова Н.Л. Преобразование государственной политики регионального развития в России и странах мира // Экономика и предпринимательство, № 9 (ч.2), 2017 г., с. 94 – 98.
Ващенко Р.Р. Корпоративная инновационная система в цифровой экономике: опыт российских компаний //Экономика и предпринимательство, № 6, 2019 г., с. 785 – 789.
Copyright (c) 2021 Russian Journal of Water Transport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.