Methodological bases for assessing the quality of transport and logistics customer service of a marine terminal operator
Abstract
The purpose of this article is to develop a methodology for assessing the quality of transport and logistics services for operators of sea terminals. The paper identifies the factors influencing the formation of the quality of transport and logistics services in the activities of marine operators of sea terminal in modern conditions. As a result of the conducted research, a system of comprehensive quality assessment has been formed, which allows assessing the degree of customer satisfaction. A new approach to quality assessment is proposed, involving the involvement of customers in the formation of quality criteria, as well as a method for calculating and evaluating the normative level of the generalizing indicator of the quality of transport and logistics customer service of the operator of the sea terminal. The practical significance of the developed methodology is that on its basis it becomes possible to assess the consequences of implementing various management decisions to improve the business processes.
References
Ассоциация морских торговых портов. – URL: https://www.morport.com/
Колбачев Е.Б. Управление качеством транспортного обслуживания экономики и конкурентное сотрудничество // Вестник ЮжноРоссийского государственного техниче-ского университета (Новочеркасского политехнического института). Серия: Социально-экономические науки. – 2014. – № 6. – С. 57-62.
Костров В.Н., Ничипорук А.О., Сухарев Концепция формирования единого от-раслевого порядка мониторинга достижения целей в области качества на водном транс-порте //В сборнике: Актуальные решения проблем водного транспорта. Сборник материа-лов I Международной научно-практической конференции. Астрахань, 2022. –С. 311-315.
Костров В.Н., Тарактинова Е.М. Особенности и вопросы развития транспортно- экспедиционного обслуживания мультимодальных перевозок с участием водного транс-порта // В сборнике: Транспорт: Проблемы, цели, перспективы (Transport 2021). Материа-лы II Всероссийской научно-технической конференции с международным участием. Под редакцией Е.В. Чабановой. Пермь, 2021. – С. 567-571.
Криворучко О.Н., Попова Н.В. Экономика транспортного комплекса // Оценка качества транспортно-логистического обслуживания потребителей 2018. № 31. С. 91-109.
Салько М.Г. Управление качеством и конкурентоспособностью компаний на рынке транспортно-логистического обслуживания: монография / Тюменский индустри-альный университет. – Тюмень : Тюменский индустриальный университет, 2021. – 163 с.
Транспортная стратегия Российской Федерации до 2030 года с прогнозом на пе-риод до 2035 года // Распоряжение Правительства РФ от 27.112021 №3363. М.: Прави-тельство РФ, 2021. URL: https://mintrans.gov.ru/file/473193
Copyright (c) 2023 Russian Journal of Water Transport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.