Prospects for the formation of a logically organized system for transporting general cargo by river transport in conditions of a developed transport network
Abstract
The development of the transport industry involves the implementation of an integrated approach that covers all types of transport and, at the same time, relies largely on marketing and logistics bases. The existing bias towards land transport, in addition to objective reasons, has many factors due to omissions in the organization of the activities of river transport enterprises. Correcting these errors and omissions today is not only the interest of river transport and its land bases, but also an objective necessity. For many cargo owners, the problem of the lack of reserves for the capacity of land transport routes is urgent for local, regional and federal authorities, which automatically generates a number of problems of an economic, environmental, social, etc. nature. The use of virtually unlimited reserves of waterway capacity can be not only a tactical, but also a strategic solution in this situation. It is obvious that ports, being essentially multitransport terminals, should actively engage in the formation of logistics chains for cargo owners, while conducting comprehensive marketing research that will clearly and clearly identify promising segments of regional markets for water transport.
References
Нюркин, С.И. Переосмысление функций и задач речных портов, расположенных в крупных городах / С.И. Нюркин // Великие реки 2016: Материалы международной научно-методической конференции. ФГБОУ ВО «ВГУВТ». – 2016. – URL: http://вф-река-море.рф/2016/PDF/161.pdf.
Нюркин, С.И. Современные тенденции в деятельности речных портов и возможные варианты совершенствования (маркетинговый аспект) / С.И. Нюркин, О.С. Нюркин // Материалы всероссийской научно-технической конференции «Транспорт: проблемы, цели, перспективы (ТРАНСПОРТ 2020). - Пермь: Пермский филиал ФГБОУ ВО «ВГУВТ», 2020.– с. 297-300.
Концепция создания терминально-логистических центров на территории Российской Федерации (на материалах ПОФ «РЖД»): [Режим доступа]: https://cargo.rsd.ru/api/media/resources/c/5/121/74208
Стратегия развития морской портовой инфраструктуры России до 2030 года [Режим доступа]: https://www.rosmorport.ru/media/File/State-Private_Partnership/strategy_2030.pdf
Прокофьева О.С. Транспортные терминалы и логистические центры как элементы товаропроводящей сети // Вестник ИрГТУ. 2011. №11 (58). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/transportnye-terminaly-i-logisticheskie-tsentry-kak-elementy-tovaroprovodyaschey-seti (дата обращения: 20.04.2024).
Ермаков, С.В. Об оценке состояния грузовых терминалов и возможности их использования в логистической транспортной сети / С.В. Ермаков, В.Н. Костров, В.М. Федюшин // Юбилейный выпуск научных трудов. - Волго-Вятское региональное отделение, PAT, 2002. - С. 12-15.
Нюркин, А.В. Зарубежный опыт контрейлерных перевозок грузов в Западной Европе / А.В. Нюркин, С.И. Нюркин, А.И. Телегин // Научные проблемы водного транспорта. 2017. №53. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/zarubezhnyy-opyt-kontreylernyh-perevozok-gruzov-v-zapadnoy-evrope (дата обращения: 10.05.2024).
Нюркин, А.В. Формирование типовых транспортно-логистических схем доставки груженых контрейлеров / А.В. Нюркин, А.О. Ничипорук, А.И. Телегин // Сборник статей участников Четырнадцатых Прохоровских чтений. – Н. Новгород: Типография «Автор», 2019. – С. 146–151.
Транспортная стратегия РФ на 2025-2030 годы.[Режим доступа]: https://aviatp.ru/files/strategicaccents/trans_strategy/Strategy%20(TP).pdf
Copyright (c) 2024 Russian Journal of Water Transport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.