Comparative calculation of expeses for lashing stack of packaged lumber by tiers and unbroken
Abstract
The article gives a brief description of the stack of packaged lumber, requirements for its laying and lashing. It is describing the tiers method of laying and lashing packaged lumber, as well as its main fundamental differences from the unbroken method of lashing. Comparative cost calculations are considered and presented for lashing stack of packaged lumber by tiers and unbroken methods. It is described the technique of lashing the stack with the tiers method. It is comparing number of materials for manufacture of lashing, the difference in the expenditure of materials for manufacture of wires, required time for lashing of stack. It is described the possibility of avoiding expenses with the tiers lashing for additional lashing at several ports of discharging. It is also describing and analyzes the amount of time required for lashing of stack with different methods exactly after completion of loading.
References
Аносов, Н.М. Условие обеспечения устойчивости палубного каравана пакетированных пиломатериалов. [текст]/ Н.М. Аносов // Сборник докладов 60-й Международной молодежной научно-технической конференции «МОЛОДЕЖЬ.НАУКА.ИННОВАЦИИ», 17-18 сентября 2012 г. – Владивосток: Мор. гос. ун-т, 2012. – Т. 1. – С. 17-22
Маликова, Т. Е. Теоретическая модель смещающихся грузов с дискретной распорной структурой [текст]/ Т. Е. Маликова, А. С. Шпак // Научные проблемы транспорта Сибири и Дальнего Востока. — 2013. — № 1. — С. 142–145.
Москаленко, М. А. Адаптация моделей теории катастроф для исследования остойчивости судов при смещении грузов [текст]/ М. А. Москаленко, Т. Е. Маликова // Проблемы транспорта Дальнего Востока. Пленарные доклады десятой юбилейной международной научно-практической конференции. 2-4 октября 2013 г. - Владивосток, Россия - Владивосток: ДВО PAT, 2013. - С. 217-218
Аносов, Н. М. Влияние неплотной укладки палубного пакетированного груза на возникновение дополнительных кренящих моментов [текст]/Н. М. Аносов, М. И. Хоцкий // Сборник докладов 58-й международной молодежной научно-технической конференции «МОЛОДЁЖЬ–НАУКА–ИННОВАЦИИ», 24-25 ноября 2010 г. в 2-х т. – Владивосток: Мор. гос. ун-т, 2010. – С. 8-14
Журавлев, О. М. Конструктивные особенности судов-лесовозов, приспособленных для перевозки пакетированных пиломатериалов / О. М. Журавлев // Морской вестник. – 2006. – № 3(19). – С. 19-24.
Тарасов, В. В. Технологическая линия для автоматизированной загрузки/выгрузки пакетированного груза в транспортные средства / В. В. Тарасов // Сборник научных трудов SWorld. – 2011. – Т. 1, № 1. – С. 82-85..
Маликова, Т. Е. Причинно-следственный анализ аварийности судов, перевозящих пакетированные грузы / Т. Е. Маликова, Н. М. Аносов, А. И. Филиппова // Научные проблемы транспорта Сибири и Дальнего Востока. – 2015. – № 4. – С. 86-89.
Пелехов, Г.А. Анализ российских и международных требований к расчетам, по креплению палубного груза пакетированных пиломатериалов / Г.А. Пелехов // Морской вестник. — 2020. — № 1 (73). — С. 116-117.
Пелехов, Г. А. Расчет необходимого количества найтовов для поярусного и монолитного крепления и их сравнительный анализ / Г. А. Пелехов // Морской вестник. – 2022. – № 3(83). – С. 105-106.
Маликова, Т. Е. Совершенствование способа погрузки пакетированных грузов на палубу судна / Т. Е. Маликова, Н. М. Аносов, А. Ю. Стрелков // Вестник государственного университета морского и речного флота им. адмирала С.О. Макарова. – 2017. – Т. 9, № 3. – С. 499-505. – DOI 10.21821/2309-5180-2017-9-3-499-505.
Copyright (c) 2024 Russian Journal of Water Transport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.