Assessment of the potential for switching a part of road container transportation to/from seaports to inland waterway transport
Abstract
The article is devoted to the problem of assessing the feasibility of switching part of road transport in areas adjacent to the Unified Deep-water System of Russia to delivery schemes using inland waterway transport. Container cargoes passing through seaports are considered as potential cargo flows. The main directions of these cargo flows and their volumes are determined. The magnitude of the decrease in the average range of road transport is calculated. The conditions under which it is possible to implement a project on the redistribution of cargo flows between modes of transport are formulated.
References
2. Транспорт в России. 2020: Статистический сборник, Т65. - М.: Росстат, 2020. – 108 с.
3. Паспорт федерального проекта "Транспортно-логистические центры". Утвержден протоколом заседания проектного комитета транспортной части комплексного плана модернизации и расширения магистральной инфраструктуры на период до 2024 года от 29.01. 2020 г. №1
4. Стратегия развития внутреннего водного транспорта Российской Федерации на период о 2030 года. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29 февраля 2016 г. N 327-р
5. Бруев А.П. Совершенствование планирования и организации перевозок грузов в контейнерах на речном транспорте / Автореферат дисс. канд. техн. наук, 2004. - 24 с.
6. Митрошин С.Г. Организация паромно-транспортных логистических систем (на примере Волжско-Камского бассейна) / Автореферат дисс. канд. техн. наук, 2010. – 24 с.
7. Шабров В.Н. Обоснование эффективности комбинированных перевозок автомобилей с участием речного транспорта / Автореферат дисс. канд. техн. наук, 2017. -24 с.
8. Минеев В.И. Оценки состояния и перспективы развития контейнерных перевозок внутренним водным транспортом / Минеев В.И, Иванов В.М., Иванов М.В. //Научные проблемы водного транспорта, вып.63, 2020, с. 125
Copyright (c) 2022 Russian Journal of Water Transport

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.