Actual tasks of the development of river container transportation
Abstract
The article is devoted to proposals within the framework of strategic objectives for the development of multimodality in river cargo transportation. The introduction describes the current state of river port infrastructure, assesses its readiness for containerization and provides statistics on such transportation. The materials and methods formulate strategic objectives for solving the problems of effective functioning of river transport in modern conditions. The results show the technology for reloading container cargo with portal cranes. results of calculating the travel time of container cargo along the route St. Petersburg - Kazan, taking into account transshipment by water and rail transport. The authors included scientific and practical recommendations for the discussion on the formation of a container line and the composition of ports on it. In conclusion, it was concluded that container transportation has prospects for development on river highways, which will contribute to both achieving the strategic goal of developing multimodality in transport and logistics schemes involving inland water transport, and can also lead to an increase in cargo traffic, improving the quality of transport services for clients and increasing competitiveness of river highways, which is especially important in the current conditions of the breakdown of traditional logistics connections.
References
Малышев, М. И. Развитие международного мультимодального коридора «Север - Юг» и меры интеграции региональной транспортной инфраструктуры / М. И. Малышев, Е. Н. Кожанов // Научный вестник Московского государственного технического универ-ситета гражданской авиации. – 2024. – Т. 27, № 1. – С. 28-42. – DOI 10.26467/2079-0619-2024-27-1-28-42. – EDN ICXYKA.
Курганова, Н. В. Синхрологистика контейнерных перевозок как перспективный вектор развития логистических процессов / Н. В. Курганова, А. А. Сазонов // Транспортное дело России. – 2023. – № 3. – С. 128-130. – DOI 10.52375/20728689_2023_3_128. – EDN XAJRON.
Российский статистический ежегодник. 2023: Стат.сб./Росстат. – Р76 М., 2023 – 701с. Режим доступа: https://rosstat.gov.ru/storage/mediabank/Ejegodnik_2023.pdf
Дрейбанд, Д.В. Проблемы развития инфраструктуры внутреннего водного транспорта с учётом стратегических задач /Дрейбанд Д.В., Коршунов Д.А., Ничипорук А.О.// В сборнике: Транспорт. Горизонты развития. Труды 2-го Международного научно-промышленного форума. Нижний Новгород, 2022. Режим доступа: http://вф-рекаморе.рф/2022/PDF/1_10.pdf
Коршунов, Д. А. Обоснование технологических параметров современных реч-ных контейнерных терминалов / Д. А. Коршунов, Е. С. Наседкина // Великие реки - 2020 : Труды 22-го международного научно-промышленного форума, Нижний Новгород, 27–29 мая 2020 года. – Нижний Новгород: Волжский государственный университет водного транспорта, 2020. – С. 119. – EDN HKXXJD.
Таблица расстояний между речными портами. Режим доступа:
http://www.nw-agency.ru/tablitsa_rasstojaniy/tablitsa_rasst_3.html#Piter
Сухогрузы проекта RSD59. Режим доступа:
http://krsormovo.nnov.ru/produkcziya/produkcziya-sudostroeniya/suxogruzyi-proekta-rsd59m.html
Альта-Софт. ЖД Тариф. Режим доступа: https://www.alta.ru/programs/railtax/
Стратегия развития внутреннего водного транспорта Российской Федерации на период до 2030 года. Распоряжение Правительства Российской Федерации от 29 февраля 2016 г. № 327-р. Режим доступа: https://mintrans.gov.ru/documents/8/8910
О мерах по развитию перевозок грузов в контейнерах на внутреннем водном транспорте. Режим доступа: https://morvesti.ru/analitika/1690/96363/
Copyright (c) 2024 Russian Journal of Water Transport
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.