THE PROBLEM OF SAFETY AND RELIABILITY OF THE EXPORT-IMPORT TRAFFIC ORGANIZATION IN THE NORTH-SOUTH-NORTH CORRIDOR
Abstract
The relevance of the questions raised in the article is obvious, since according to expert estimates, the capacity of the North-South-North water corridor is about 7-8 tons of cargo. Individual issues of this problem have been reflected in various publications at different times, but the importance of the issues discussed in the article is not currently reduced. Moreover, the data from statistical reports indicate that despite the decrease in the intensity of navigation and the replenishment of the fleet with more modern vessels, the number of transport accidents, especially strikes, increased 4 times in 2018 compared to 2008. The article analyzes the dynamics of the issue under study, identifies the main causes of transport accidents, and provides recommendations for the procedure for passing ships through waterworks facilities in adverse weather conditions.
References
Ваганов Г.И., Сазонов А.А. Об оптимальной мощности толкачей. Речной транспорт. – 1983. – с. 32–33.
Земляновский Д.К., Калинин А.И. Безопасность плавания речных судов // М.: Транспорт. – 1992. – 143 с.
Князев Е. За безопасность плавания на Волге. //Речной транспорт. – 1976. – №11. – С. 44–45
Клементьев А.Н. Движение и маневрирование судов при прохождении судопропускных гидротехнических сооружений. //Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора технических наук. – Н. Новгород. – 1998. https://doi.org/10.18411/b-2016-001
Кеслер А.А., Фунтикова Е.В. Особенности проектирования подруливающих устройств Н. Новгород, Издательство ФГОУ ВПО, ВГАВТ. – 2009. – 64 с.
Погосов С.Г. Безопасность плавания в портовых водах. Транспорт. – 1977. – 130 с.
Воронцов В. Проблемы и перспективы судоходства по внутренним водным путям. Речной транспорт. – 2008. – №2. – с. 40–47. https://doi.org/10.18356/9221ac8d-ru
Булов А.А. Развитие перевозок и конкурентоспособности судов «река – море» плавания нового поколения / А. А. Булов, Д. Р. Воронцова // Журнал Университета водных коммуникаций. – 2012. – № 1. – С. 245a–251.
Лазарев А.Н. Классификационный анализ факторов конкурентоспособности сухогрузных судов смешанного «река – море» плавания / А.Н. Лазарев, С.С. Марченко // Логистика: современные тенденции развития: материалы XIV Междунар. научно. -практ. конф. 9, 10 апреля 2015 г. – СПб.: ГУМРФ имени адмирала С.О. Макарова, 2015. – С. 214–217.
Минеев В.И. Обоснование эффективности комбинированных технологий перевозок грузов водным транспортом / Минеев В.И., Костров С.В.// Научные проблемы транспорта Сибири и Дальнего Востока. – 2013. – № 1.
Кузьмичев И.К. Особенности определения потребности транспортного флота для грузовых перевозок в условиях неопределенности и глобализации / Г.В. Веселов, А.В. Новиков, В.Н. Захаров // Вестник / ВГАВТ. – 2018. – Вып. 57.
Кузьмичев И.К. Обновление речного флота в условиях дефицита инвестиций / Г.В. Веселов, В.И. Минеев, А.В. Новиков // Вестник / ВГАВТ. – 2018. – Вып. 61.
Radmilović Z. River-sea shipping – competitiveness of various transport technologies / Z. Radmilović, R. Zobenica, V. Maraš // Journal of Transport Geography. – 2011. – Vol. 19. – Is. 6. – Pp. 1509–1516. DOI:10.1016/ j. jtrangeo.2011.03.002. https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2011.03.002
Bau und Betrib von Hafenanlagen sollen gtstfzlich geregelt Werden Schiff und Hafen. 2002.– №2.– с. 47–48.
Frachfenspiegel fur Trockenguter. Binnenschffart. Zeitschrift fur Binnenschffart und Wasserstra¬sen. – 2001.– №5. – c. 42.
Kusten und Binnenschiffe leiden unter Zadungsverlusf. DVZ: Dtsch.Logist-Ztg. – 2006. – № 98. – с. 9.
Froning Andreas. Tankschiffer: Frachtraten schwanken immer mer. Binnenschiffart. – 2006. – №6. – c. 43.
Carse A., Lewis J.A. Toward a political ecology of infrastructure standards: Or, how to think about ships, waterways, sediment, and communities together //Environment and Planning A: Economy and Space. 2017. Vol. 49. N. 1. Pp. 9-28. URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/ 0308518X16663015. https://doi.org/10.1177/0308518x16663015
Czaplewski K., Zwolan P. Constructing and editing virtual models of ships for navigational analyses // European Navigation Conference (ENC). IEEE, 2019. Pp. 1-5. DOI: 10.1109/ EURONAV.2019.8714136. https://doi.org/10.1109/euronav.2019.8714136
Farida R.W.D., Utama N.J. Modernization of Shipping and River Sailing Business in Palembang 1860–1930 // Advanced Science Letters. 2017. Vol. 23. N. 10. Pp. 9959-9961. URL: https://doi.org/ 10.1166/asl.2017.10353. https://doi.org/10.1166/asl.2017.10353
Market F. Structured Finance in Shipping // The International Handbook of Shipping Finance: Theory and Practice. 2016. Pp. 191–193. URL: https://www.google.com/books?hl=ru&lr=&id= JOx6DQAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA190&dq=fleet+modernization+in+minimum+funding&ots=qr_YbIlGMb&sig=PS_dNuVuRF_2eccwUoK42ikDjbE. https://doi.org/10.1057/978-1-137-46546-7_8
Shao Z., Chambliss S., Bandivadekar A. India Heavy-Duty Fleet Modernization Program–A Scrappage Program Combined with Accelerated Adoption of Bharat Stage VI Emission Standards // International Council on Clean Transport (ICCT) White Paper, Berlin. 2016. URL: http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_HDV-fleet-renewal-India_20160610_ vF.pdf
Copyright (c) 2020 Russian Journal of Water Transport

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.